Timbaland och Swizz Beatz. Jordan Strauss / TT NYHETSBYRÅN
Corona - tips och råd

Kreativa lösningar i krisen: ”Starkaste karantänvänliga nöjesvarumärket just nu”

Inställda nöjesarrangemang i krisens spår har gett upphov till en rad kreativa substitut på nätet.

Gruppen Snow Patrols sångare Gary Lightbody har till exempel börjat skriva låtar tillsammans med omkring 5 000 fans på Instagram.

– Det är terapeutiskt och katharsiskt för mig (…) det känns som att man får kontakt med alla, säger han till BBC.

Vissa artister har börjat ge lektioner online – som Duran Durans John Taylor som lär folk att spela bas och Oti Mabuse som lär ut dans – medan andra lyssnar på musik tillsammans med sina fans.

De kända hiphop-producenterna Swizz Beatz och Timbaland har under namnet Verzuz börjat arrangera dueller mellan olika artister på Instagram: ”Kanske det starkaste karantänvänliga nöjesvarumärket just nu”, skriver New York Times.

Toppnyheter

Välj organisation

Få nyheter från den organisation du väljer