TT.
Handeln i siffror

Klädjätten mot strömmen – öppnar 800 nya butiker

Den amerikanska klädjätten GAP med lågprisvarumärket Old Navy går på tvärs mot e-handelstrenden och planerar att öppna drygt 800 nya butiker. Det rapporterar amerikansk branschmedia.

Old Navy har till skillnad från GAP:s övriga varumärken utvecklats starkt i flera år och står för nästan hälften av klädkoncernens totala omsättning, enligt WSJ. Vid en kapitalmarknadsdag på onsdagen presenterade Old Navy sin aggressiva butiksexpansionsplan.

Old Navy har i dag drygt 1 100 butiker och siktar nu på att nå 2 000 inom en ”överskådlig framtid”, enligt Direkt.

Samtidigt finns det planer på att knoppa av lågprismärket, vilket fick GAP:s aktie att lyfta när det meddelades i mars i år. Men hela lyftet är redan utraderat, skriver Barrons.

Toppnyheter

Välj organisation

Få nyheter från den organisation du väljer